KOŁO GEOGRAFICZNE – badanie elementów przyrody

Zajęcia realizowane w ramach projektu  „Wsparcie kształcenia ogólnego w Gminie Połczyn-Zdrój – Koło z robotyką na Ty” odbywają się raz w tygodniu w dwóch grupach. Głównym celem zajęć jest rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów oraz umiejętność pracy w zespole. Na zajęciach  wykorzystywane są różnorodne środki dydaktyczne, które ułatwiają i uatrakcyjniają  pracę uczniów. Dzieci tworzą instrukcje poruszania i sterowania obiektem, tworzeniem tras, kolejnością wydawania poleceń, szyfrowaniem wiadomości. Uczestnicy poznali i doskonalą umiejętność posługiwania się językiem programowania Scratch. Uczniowie chętnie uczęszczają na zajęcia.

 

Zajęcia realizowane w ramach projektu  „Wsparcie kształcenia ogólnego w Gminie Połczyn-Zdrój – Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze matematyka” odbywają się raz
w tygodniu. Głównym celem zajęć jest zmniejszenie lub wyrównanie istniejących braków
w wiadomościach i umiejętnościach oraz przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych. Na zajęciach  wykorzystywane są różnorodne środki dydaktyczne, które ułatwiają i uatrakcyjniają  pracę uczniów. Karty pracy, krzyżówki, łamigłówki, układanki oraz programy multimedialne sprzyjają wzmożonej aktywności uczniów i rozbudzają ich pasję poznawczą. Uczestnicy pracują na zajęciach nie tylko indywidualnie, ale również w parach i grupach. Uczniowie chętnie uczęszczają na zajęcia, pracują z dużym zaangażowaniem.

Koło matematyczno-przyrodnicze w klasach starszych. Zajęcia realizowane są zgodnie z planem. Uczniowie z dużym zainteresowaniem uczestniczą w spotkaniach realizowanych często poza terenem szkoły, przygotowują oraz biorą czynny udział w konkursach o tematyce przyrodniczej.  

Koło biologiczno-ekologiczne grupa starsza. Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, szczególnie w tych, które organizowane są poza szkołą: w parku, nad zalewem, czy w szkolnym ogródku. Wspólnie rozbudzamy poczucie odpowiedzialności za nasze najbliższe otoczenie.

KOŁO MATEMATYCZNE 

W zajęciach uczestniczy 9 osób. Podczas zajęć uczniowie chętnie pracują wykazując się dużym zaangażowaniem.

Stosowane są różnorodne formy pracy np.: pokazy, obserwacje, prezentacje, gry i zabawy matematyczne, łamigłówki, zagadki, krzyżówki matematyczne wykorzystujące różne metody pracy z uczniem – głównie metody aktywizujące.

W celu utrwalenia realizowanych treści dobierane są interesujące i ciekawe zadania wykorzystujące różne środki dydaktyczne, np.: ciekawostki i łamigłówki matematyczne, rozwiązywane są zadania różnych typów na „rozruszanie głowy”: – szukanie reguł, szyfrogramy, łamigłówki z zapałkami, układanie i rozwiązywanie krzyżówek matematycznych, zagadki matematyczne.

 

 

Gra terenowa o tematyce ekologicznej w ramach zajęć projektowych

W ciepły majowy dzień, uczniowie wzięli udział w emocjonującej grze terenowej o tematyce ekologicznej, zorganizowanej z pomocą zaangażowanych rodziców. Wydarzenie miało na celu nie tylko dostarczenie dzieciom rozrywki, ale przede wszystkim edukację na temat ochrony przyrody i odpowiedzialności za środowisko.

Rodzice oraz nauczyciel przyrody, pani Renata Szczepańska, przygotowali różnorodne zadania, które miały uświadomić dzieciom, jak ważna jest ochrona naszej planety. Każda grupa uczniów otrzymała zestaw wskazówek, które prowadziły ich do kolejnych punktów kontrolnych rozlokowanych na terenie parku i nad zalewem. Uczniowie dotarli do ostatniego punktu gry – plaży nad zalewem. Tam czekała na nich niespodzianka przygotowana przez rodziców: pieczenie kiełbasek na ognisku i nagroda dla zwycięzców.

ZAJĘCIA  KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

         Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne odbywają się trzy razy w tygodniu, w trzech grupach, dla każdej grupy  po jednej godzinie lekcyjnej tygodniowo.   Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju psychofizycznego dziecka w zdobywaniu podstawowych umiejętności: poprawnego pisania, czytania i liczenia. Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne techniki i metody działania. Standardowe karty pracy przeplatane są muzyką, ćwiczeniami fizycznymi, grami planszowymi, malowaniem, układaniem puzzli czy układaniem historyjek obrazkowych. Zajęcia często mają charakter zabawowy. Uczniowie systematycznie uczęszczają na zajęcia. Atmosfera panująca na zajęciach sprzyja większej aktywności dzieci i wzmocnieniu ich wiary we własne siły.

Czcionka
Kontrast